Obilježen Dan medijske pismenosti: Učenici analizirali medijske sadržaje i izrađivali digitalne kolekcije
U sklopu obilježavanja Dana medijske pismenosti, održali smo radionicu “Kritičko vrednovanje medijskih sadržaja uz Wakelet”. U radionici su sudjelovali učenici 2.a i 3.a razreda, a cilj je bio razviti kritičko promišljanje, prepoznati dezinformacije i potaknuti odgovorno korištenje medijskih sadržaja.
Radionica je započela razgovorom o važnosti medijske pismenosti te svakodnevnim iskustvima učenika s medijima. Učenici su raspravljali o izvorima informacija koje najčešće koriste te o svojim susretima s dezinformacijama i lažnim vijestima.
U nastavku su, podijeljeni u skupine, analizirali različite medijske sadržaje – vijesti, reklame i objave s društvenih mreža – prema kriterijima kao što su vjerodostojnost izvora, objektivnost informacije i mogući utjecaj na publiku. Svoje su zaključke predstavili razredu, što je potaknulo konstruktivnu raspravu.
U drugom dijelu radionice učenici su se upoznali s platformom Wakelet, digitalnim alatom za prikupljanje i dijeljenje sadržaja. Izradili su vlastite kolekcije na temu “Kako prepoznati dezinformacije u medijima”, u koje su uključili primjere sadržaja, osobne analize, korisne poveznice i savjete za prepoznavanje lažnih informacija.
Poseban naglasak stavljen je na korištenje digitalnih alata za provjeru točnosti informacija, poput: Google Reverse Image Search i Faktograf.hr.
Na konkretnim primjerima učenici su naučili kako prepoznati manipulirane fotografije i netočne tvrdnje.
Radionica je zaključena predstavljanjem najuspješnijih Wakelet kolekcija, a učenici su pokazali visoku razinu angažiranosti, suradničkog duha i kritičkog promišljanja o medijima koji ih svakodnevno okružuju.
Foto


