Primjeri dobre prakse

Sudjelovanje u međunarodnoj inicijativi Hour of AI

Učenici 2. a razreda sudjelovali su 17. prosinca, u sklopu nastave računarstva, u međunarodnoj inicijativi Hour of AI. Riječ je o globalnom edukativnom projektu koji se provodi s ciljem približavanja umjetne inteligencije učenicima svih uzrasta kroz kratke, besplatne i interaktivne aktivnosti. Inicijativa potiče razumijevanje osnovnih pojmova umjetne inteligencije, načina na koji AI uči i obrađuje podatke te razvija svijest o njezinu utjecaju na društvo, okoliš i svakodnevni život. Projekt je osmišljen kako bi učenike potaknuo na kritičko promišljanje i odgovorno korištenje suvremenih tehnologije.

U okviru ove inicijative jedan je nastavni sat posvećen temi umjetne inteligencije i održivosti: AI for Oceans. Cilj aktivnosti bio je povezati suvremenu tehnologiju s globalnim izazovima te potaknuti učenike na promišljanje o odgovornoj i održivoj primjeni umjetne inteligencije.

Tijekom nastavnog sata učenici su upoznali osnovne pojmove vezane uz treniranje AI modela, način na koji umjetna inteligencija pamti podatke te kako se kvaliteta treniranja može poboljšati. Kroz dva edukativna videa i strukturiranu aktivnost u deset koraka, učenici su iz prve ruke promatrali kako umjetna inteligencija uči i reagira na promjene u unosu podataka.

Po završetku aktivnosti učenici su dobili certifikate sudjelovanja, koje su podijelili na zajedničkoj Padlet ploči. Nastavni sat zaključen je kratkom refleksijom i evaluacijom, tijekom koje su učenici razmijenili svoja iskustva i dojmove o učenju kroz međunarodnu inicijativu.

Sudjelovanjem u inicijativi Hour of AI učenici su istaknuli kako im je ovakav način rada bio zanimljiv i poticajan jer su na praktičan način upoznali osnove umjetne inteligencije. Posebno su naglasili sa im se sviđa tema te mogućnost da kroz stvarne primjere razumiju kako umjetna inteligencija može doprinijeti rješavanju suvremenih društvenih i okolišnih izazova.

Hacknite u školi: Učenje iskustvom i timski rad kao dobra praksa

U sklopu dodatne nastave informatike, učenici 2.c i 3.e razreda sudjelovali su na nacionalnom online natjecanju Hacknite, koje potiče razvoj vještina iz sigurnosti na internetu, programiranja i računalnog razmišljanja.

Hacknite je inovativno natjecanje po uzoru na Capture the Flag (CTF) koncept, u kojem učenici rješavaju praktične zadatke iz područja kibernetičke sigurnosti, etičkog hakiranja i rješavanja problema. Naši učenici već nekoliko godina aktivno sudjeluju u ovom natjecanju te iz godine u godinu pokazuju vidljiv napredak.

Ove godine nas je predstavljao tim “NoTrace”, kojeg čine Lucija, Josip, Domagoj, Roko i Sandro, Pokazali su veliku motivaciju i sposobnost timskog rada.

Tijekom priprema i natjecanja učenici su razvijali i usvajali ishode vezane uz:

  • Sigurnost na internetu – prepoznavanje prijetnji, zaštitu osobnih podataka i etično korištenje digitalnih alata
  • Programiranje i logičko razmišljanje – primjenu algoritama, dekodiranje i analizu zadataka
  • Rješavanje problema i timski rad – zajedničko planiranje, suradnju i kreativno pronalaženje rješenja
  • Učenje iskustvom (learning by doing) – primjenu teorijskih znanja u stvarnim situacijama, što potiče dublje razumijevanje i trajno usvajanje znanja

Sudjelovanje u Hackniteu povezuje natjecateljski duh, praktičan rad i istraživačko učenje. Ovakav oblik rada potiče kreativnost, kritičko mišljenje i razvoj digitalnih kompetencija te priprema učenike za buduće izazove u području informatike i kibernetičke sigurnosti.

Foto:

Rezultati: https://www.cert.hr/rezultati-hacknite-2025-natjecanja/

CodeWeek 2025: Žene u digitalnom svijetu

Učenici 2. C razreda opće gimnazije i 3. E razreda tehničara za računalstvo sudjelovali su u Europskom tjednu programiranja (EU Code Week), koji se održavao od 11. do 26. listopada 2025. godine, u sklopu izborne nastave informatike i stručnih računalnih predmeta.

Tijekom dvosatne radionice učenici su se okušali u ulozi mladih programera. U parovima i malim timovima osmislili su i kodirali vlastite digitalne kvizove koristeći Python.
Zadatak im je bio da iz jednostavne početne forme razviju kviz – poboljšaju ga uvjetima i funkcijama, dodaju petlju kojom se kviz može ponavljati po želji korisnika.
Za one najambicioznije, dodatni je izazov bio izraditi vizualni kviz u Pythonu uz pomoć biblioteke Tkinter.

Kroz kreativno istraživanje učenici su ponovili kako koristiti varijable, funkcije, uvjete i petlje, kako izgraditi logički slijed programa te kako iz jednostavne ideje nastaje funkcionalna aplikacija.
Osim tehničkih vještina, razvijali su i timski rad, komunikaciju, kreativnost i digitalnu pismenost.

Svoje su kodove podijelili na kolaborativnoj Wakelet ploči, predstavili ih pred razredom, testirali međusobno kvizove i razmjenjivali ideje o mogućim poboljšanjima – sve uz mnogo zanimljivih pitanja i dobre zabave!

Važno je istaknuti da je tema ovogodišnjeg Code Weeka bila „Žene u digitalnom svijetu“, pa su učenici kroz raspravu i rad promišljali i o ravnopravnosti te jednakosti spolova u digitalnom okruženju.

Sudjelovanjem u Code Week izazovu na službenoj stranici codeweek.eu, učenici su pridonijeli promociji digitalne pismenosti i programerske kulture, a svojim trudom zaslužili i EU Code Week certifikate.

Pogledajte kako nam je bilo:

Kodiranjem učimo, stvaramo i zabavljamo se!

Tajne Erasmusa – učenici kroz igru otkrivali Europu i digitalne vještine

Povodom Dana Erasmusa, u našoj školi održana je kreativna radionica s učenicima 1.c razreda opće gimnazije i 2.b razreda hotelijersko turističkog tehničara . Učenici su ovaj poseban dan obilježili na inovativan i moderan način – kroz interaktivnu escape room igru pod nazivom „Tajne Erasmusa“, koja je realizirana u sklopu nastave informatike.

Kroz igru su učenici na zanimljiv način učili o vrijednostima, ciljevima i mogućnostima koje nudi Erasmus+ program, pokazujući pritom timski duh, kreativnost i informatičku pismenost.

Uvod u svijet Europske unije

Sat je započeo kratkom prezentacijom o Erasmus+ programu, njegovim ciljevima i mogućnostima koje nudi učenicima i nastavnicima diljem Europe. Učenici su upoznati s poviješću i vrijednostima Europske unije, kao i ulogom njenih ključnih institucija – Europskog parlamenta, Vijeća i Komisije.
Kroz razgovor su prepoznali važnost suradnje, mobilnosti i cjeloživotnog učenja – temeljnih ideja na kojima počiva Erasmus+ program.

Učionica postaje digitalna pustolovina

Nakon uvoda uslijedila je prava avantura! Učenici su, podijeljeni u timove, sudjelovali u digitalnoj igri “Tajne Erasmusa”, izrađenoj na platformi Genially. Igra je osmišljena kao escape room iskustvo – učenici su morali zajedničkim snagama otkriti “tajne” skrivene iza zagonetki, kodova i digitalnih tragova.

Kroz dešifriranje poruka pomoću Cezarove šifre, prepoznavanje simbola Europske unije te rješavanje logičkih i geografskih zadataka, učenici su pokazali sposobnost timskog rada, logičkog razmišljanja i digitalne snalažljivosti.
Zadatke su rješavali s puno entuzijazma, a atmosfera u učionici bila je ispunjena uzbuđenjem, smijehom i zdravim natjecateljskim duhom.

Učenje kroz igru i suradnju

Osim što su se zabavili, učenici su na praktičan način razvijali digitalne kompetencije, vježbali kritičko mišljenje i odgovorno ponašanje u online okruženju.
Aktivnost je ujedno bila i odlična prilika za međupredmetno povezivanje – informatika se susrela s građanskim odgojem i obrazovanjem, a učenici su uvidjeli kako digitalni alati mogu služiti i kao most prema razumijevanju europskih vrijednosti.

Refleksija i dojmovi

U završnom dijelu sata učenici su razgovarali o dojmovima i naučenim lekcijama. Istaknuli su da im se svidio drugačiji pristup učenju, u kojem su znanje o Europskoj uniji stjecali kroz igru i suradnju.
Za domaću zadaću učenici su dobili zadatak popuniti digitalni Erasmus zid izradom i dijeljenjem plakata na temu ciljeva, vrijednosti i koristi programa Erasmus.

Zaključak

Obilježavanje Dana Erasmusa u sklopu nastave informatike pokazalo je kako se i digitalni alati mogu koristiti za poticanje građanske svijesti i suradničkog učenja.
Kroz igru „Tajne Erasmusa“, učenici su otkrili ne samo digitalne izazove, već i ljepotu zajedništva, suradnje i europskog duha koji Erasmus+ promiče.

Pogledajte digitalnu igru ovdje:
Tajne Erasmusa – Genially

Slike:

Dani medijske pismenosti 2025.

Obilježen Dan medijske pismenosti: Učenici analizirali medijske sadržaje i izrađivali digitalne kolekcije

U sklopu obilježavanja Dana medijske pismenosti, održali smo radionicu “Kritičko vrednovanje medijskih sadržaja uz Wakelet”. U radionici su sudjelovali učenici 2.a i 3.a razreda, a cilj je bio razviti kritičko promišljanje, prepoznati dezinformacije i potaknuti odgovorno korištenje medijskih sadržaja.

Radionica je započela razgovorom o važnosti medijske pismenosti te svakodnevnim iskustvima učenika s medijima. Učenici su raspravljali o izvorima informacija koje najčešće koriste te o svojim susretima s dezinformacijama i lažnim vijestima.

U nastavku su, podijeljeni u skupine, analizirali različite medijske sadržaje – vijesti, reklame i objave s društvenih mreža – prema kriterijima kao što su vjerodostojnost izvora, objektivnost informacije i mogući utjecaj na publiku. Svoje su zaključke predstavili razredu, što je potaknulo konstruktivnu raspravu.

U drugom dijelu radionice učenici su se upoznali s platformom Wakelet, digitalnim alatom za prikupljanje i dijeljenje sadržaja. Izradili su vlastite kolekcije na temu “Kako prepoznati dezinformacije u medijima”, u koje su uključili primjere sadržaja, osobne analize, korisne poveznice i savjete za prepoznavanje lažnih informacija.

Poseban naglasak stavljen je na korištenje digitalnih alata za provjeru točnosti informacija, poput: Google Reverse Image Search i Faktograf.hr.

Na konkretnim primjerima učenici su naučili kako prepoznati manipulirane fotografije i netočne tvrdnje.

Radionica je zaključena predstavljanjem najuspješnijih Wakelet kolekcija, a učenici su pokazali visoku razinu angažiranosti, suradničkog duha i kritičkog promišljanja o medijima koji ih svakodnevno okružuju.

Foto

Što činiš kako bi Internet bio bolje mjesto za sve?

Povodom obilježavanja Dana sigurnijeg interneta 2025. (DSI2025), učenice 2.a razreda u sklopu projektne nastave Računalstva oformile su tim i odlučile sudjelovat u natječaju “Što činiš kako bi internet bio bolje mjesto za sve”. Rezultat njihovog rada je inspirativan i edukativan video koji se bavi temom odgovornog ponašanja na internetu, a video možete pogledati na sljedećem linku.

Nastavi čitati “Što činiš kako bi Internet bio bolje mjesto za sve?”

Code Week 2024.

I ove godine smo sudjelovali u obilježavanju Tjedna programiranja (14.-27- listopada).

Učenici 1. i 2. razreda opće gimnazije u sklopu redovne i izborne nastave Informatike kodirali su i rješavali probleme kroz scenarij poučavanja „Moja prva mobilna aplikacija u App Inventoru“. Kroz vođenu radionicu učenici su ubacivali sliku i zvuk u svoj projekt, dizajnirali sučelje i programirali događaje u blokovima.
Naš događaj možete pronaći na: https://codeweek.eu/view/614952/moja-prva-mobilna-aplikacija-u-app-inventoru.

Nastavi čitati “Code Week 2024.”

Dani Erasmusa – Digitalno i kreativno – zašto volim Erasmus+?

U sklopu obilježavanja Dana Erasmusa s učenicima 3. a razreda smjera hotelijerko-turistički tehničar na satu Računalstva održana je radionica na temu: Digitalno i kreativno – Zašto volim Erasmus+?
Učenici su izrađivali multimediju (postere, naslovnice, objave za društvene mreže, logotipe i infografike u Canvi i Pictochartu te dijelili svoje radove na društvenim mrežama i kolaborativnim pločama.

Nastavi čitati “Dani Erasmusa – Digitalno i kreativno – zašto volim Erasmus+?”